Lyhyt katsaus historiaan

Viimeaikoina olemme miettineet mitä tehdä isona. Sijaishaltija Oy on siirtymässä pois startup sarjasta kohti vakiintuneiden yritysten joukkoa. Startup sarjassa on hienoja etappeja. Vuonna 2010 Sijaishaltija Oy palkittiin Lapin alueellisella Innosuomi palkinnolla. Vuonna 2013 sijoituimme TOP 3:een Harva on rautaa –kilpailussa, jossa etsittiin Suomen rautaisinta kasvuyrittäjää.

Koko toimintamme ajan olemme kehittäneet tuotteitamme ja palveluitamme aktiivisesti. Tutkimukseen ja tuotekehitykseen olemme käyttäneet hyvin paljon resursseja, yli tuplaten Nokian huippuvuosiin verrattuna, kun puhutaan prosentuaalisesti liikevaihdosta.

Nykyisen tilikauden aikana olemme tuoneet markkinoille uuden Pikaduuni konseptin (www.pikaduuni.fi) ja olemme saaneet uusia omistajia/sijoittajia, olemme luoneet uusia palveluja ja saaneet paljon uusia asiakkaita.

Tulevaisuutta silmällä pitäen olemme miettineet mitä olemme tehneet oikein ja mitä väärin. Vääristä päätöksistä meillä on hyvin selkeä kuva. Jotain olemme tehneet varmasti oikeinkin, kun katsoo meidän asiakkaita ja kuuntelemme asiakaspalautetta. Nykyisin meillä on asiakkaina Suomen yksi suurimmista yrityksistä (top 10 joukossa), yksi suurimmista henkilöstövuokrausalan yrityksistä, yksi suurimmista rakennusliikkeistä, yksi Suomen suurimmista hoiva-alan yrityksistä ja yksi suurimmista metalli- ja teknologia konserneista sekä yksi johtava media-alan konserni. Voidaan todeta, että asiakasprofiilimme on starup-yritykseksi aika mainio.

Referenssejä  ja asiakas-profiileja enempi kuitenkin meille tuo tyydytystä asiakkaittemme arviointi, viime viikollakin yksi asiakkaamme totesi ”olisimme ihan purjeessa ilman teitä”

Tästä on hyvä jatkaa kohti tulevaa ja uusia haasteita

-Jari Hakkarainen-
13.2.2015

Alkuvuoden uutisia

Vuoden aloitus on ollut vauhdikas. Työviesti on saanut uusia käyttöpaikkoja ja uusia käyttäjiä mukavasti eri puolilta Suomea. Tarvetta on siis edelleen olemassa.

Viime viikonloppuna täyttyi myös 60.000 sijaisvuoro Työviesti.fi palvelun välityksellä. Tahti on kiihtynyt mukavasti.

Sijaishälytyskeskuksessa on käynyt kova vilske ja sijaisia on hankittu lähes salapoliisityönä. Sijaishälytyskeskus on todella avannut silmiämme sen ongelman eteen minkä kanssa moni hoivakoti painii. Sijaisia on vaikea löytää.

Vaikka sijaishälytyskeskuksemme pystyy hyödyntämään alueellisesti useammalle pisteelle sijaisten hankinnan yhdestä isommasta poolista, haasteita riittää silti. Vaikeus vielä korostuu silloin, kun useampi hoivakoti painii saman ongelman kanssa yksin.

Eri organisaatioissa kulutetaan resursseja hukkaan paljon. Vaikka yksi esimies hankkisi sijaisia reilun tunnin päivässä, kertyy siitä kuukaudessa lähes viikon työtunnit. Vuodessa sijaisten hankintaan kuluisi jo lähes 3 kuukauden työajan verran. Tämä on aika kallista ja pidemmän päälle varmasti hyvin rasittavaa ja turhauttavaa. Ratkaisumme tuo avun tähän ongelmaan.

Kevään 2015 aikana Sijaishaltija Oy alkaa tuottamaan myös uudenlaisia palveluita. Uutisoimme tästä myöhemmin.

23.1.2015
Jari Hakkarainen

 

TyöviestiPro uunista ulos

Vuoden 2014 aikana Työviesti-palvelua on kehitetty edelleen. Työviestin rinnalle on tullut TyöviestiPro. Palvelun ydin on kummassakin palvelussa sama tehokas hakukone ”hakumoottori”. TyöviestiPro on räätälöitävissä ja kehitettävissä asiakkaan tarpeisiin. TyöviestiPro on käytössä jo muutamalla valtakunnallisella asiakkaalla hiukan erilaisiin tarpeisiin muokattuna.

Viimeisin käyttökohde on suurelle rakennusliikkeelle toteutettu mobiili työajanseuranta, joka on aina saatavilla ja käytettävissä laitteesta riippumatta. Tarvitset vain nettiyhteyden ja selaimen, työasemille ei vaadita mitään asennuksia.

Palvelussamme esimies määrittää työmaat ja työntekijät. Työntekijät käyvät kirjaamassa itse toteumatiedot päivittäin. Järjestelmään on saatavissa myös muistutus ominaisuus, mikäli tietoja ei ole kirjattu päivittäin.

Palvelu voidaan toteuttaa myös työmaakohtaisena, jolloin se kerää esimerkiksi tiedot verottajalle annettavaa ilmoitusta varten ja muodostaa samalla reaaliaikaisen työmaan henkilöstöluettelon.

TyöviestiPron mahdollisuudet ovat hyvin moninaiset ja sitä voidaan käyttää erilaisista lähtökohdista tai -tarpeista riippuen monipuolisesti tehostamaan toimintaanne.

Kerro oma ongelmasi rohkeasti, onko jokin ärsyttävä rutiini tai työvaihe, josta haluaisit eroon. Tutkimme kuinka TyöviestiPron avulla voisimme auttaa sinua tehostamaan työajankäyttöäsi.

12.1.2015
Jari Hakkarainen

Turvaa toiminta ja sijaisten saatavuus tasapuolisesti

Joskus työntekijöitä voi närästää se, kun ylityöt jaetaan pomojen parhaille kavereille. Esimiehet omalta osalta taas kysyvät ylitöihin useimmin niitä, joiden tietävät suostuvan. Työntekijöille tasavertaisuus itseisarvo. Vaikka ylitöitä ottaisikin työviestin tarjoamana edelleen vain ne muutamat, se, että siihen on annettu myös muille mahdollisuus on itsessään tärkeää.

Työviesti on tasapuolinen ja älykäs tekstiviestiä käyttävä työkutsu. Sinne voi laittaa asetuksen, että se, kuka tänään on sijaislistan ensimmäinen nimi, joka saa työtarjouksen, on huomenna listan viimeinen. Verrattuna ryhmätekstiviesteihin tämä on verraton ominaisuus. Työt tarjotaan yhdelle kerrallaan kohteliaasti tekstiviestillä.

Työviestin tilastoista näkee myös tuotannon heikot kohdat. Käytämme sanaa onnistumisprosentti kertomaan sen, kuinka monta ylityöhakua onnistuu helposti. Jos onnistumisprosentti laskee liian alas, on se selvä indikaatio esimiehille kouluttaa kyseiselle osastolle lisää osaajia. Toisin sanoen, Työviesti tukee poikkiosaamisen hallinnointia.

Työviestissä on myös varoitukset, mikäli lakisäätäinen määrä ylitöitä tulee vuoden aikana täyteen, tulee henkilön nimi punaiselle pohjalle.
Samoin Työviestissä on työntekijä kohtaiset kalenterit, joihin on helppo merkitä, mikäli työntekijä ei halua tehdä pariin kuukauteen ylitöitä.

Lisäksi perinteinen ryhmäteksti toiminto koko henkilöstölle on näppärä keino muistuttaa verokorteista ja koulutusten ajankohdista tai toimivia kriisiviestinnän kanavana.

Arvon esimies, älä käytä työaikaasi työntekijöiden soitteluun. Hanki ne Työviestillä. Se on myös työntekijöiden etu.

Heidi Alariesto, 8.1.2015

Sijaishaltija Oy laajentaa sijaishälytyskeskukseksi

Tiedote

Työviesti-ohjelmistosta tunnettu lappilainen yritys Sijaishaltija Oy laajentaa toimintaansa call center- palvelutoiminnan suuntaan uudella sijaishälytyskeskus-palvelullaan.
”Olemme huomanneet, että läheskään aina asiakkkaalle ei riitä pelkkä ohjelmistopalvelu vaan tarvitaan rekrytointia ja sijaisten etsimistä asiakkaan tarpeisiin” toimitusjohtaja Jari Hakkarainen toteaa.

Nyt työntekijää tarvitseva työnantaja voi soittaa Sijaishaltija Oy:lle, joka hankkii sopivan sijaisen kyseiseen työhön. ”Lapista meillä on satojen sijaisten rekisteri, jota hyödynnämme” kertoo Jari. Asiakkaat arvostavat henkilökohtaista palvelua ja ketteryyttä sijaistenhankinnassa sekä puhelinpalvelua, joka on auki 18,5 h vuorokaudessa.

Sijaishaltija Oy täyttää kahden viikon kuluttua 5 -vuotta. Viiden vuoden aikana Sijaishaltija Oy on hankkinut Työviesti -palvelullaan asiakkailleen yli 53 000 keikkalaista. Palvelu on käytössä mm. Outokummun terästehtaalla siten, että ylityöt tarjotaan tasapuolisesti omille työntekijöille palvelun avulla sekä lähes 100 palvelukodilla eri puolella Suomea. Sijaishaltija palkittiin vuonna 2010 maakunnallisella Lapin Innosuomi -palkinnolla sekä Harva On Rautaa -ohjelmistoalan kasvuyritttäjä kisassa kunniamaininnalla 2013.

Lisätietoja Jari Hakkarainen, jari.hakkarainen@sijaishaltija.fi, puh. 044 75 75 735